|
| | |
|
A keresőoptimalizálásról
Mi az a keresőoptimalizáció?
Az internetes keresők – pl. Google, Yahoo!, MSN, ok.hu, stb. – ingyenes találati listáin való minél jobb helyezések elérésével jelentősen növelhető a weboldalak látogatottsága. A keresőoptimalizáció célja megadott kulcsszavakra, illetve kulcskifejezésekre minél jobb rangsor elérése. A keresőoptimalizáció tulajdonképpen nem más, mint a weboldalak átalakítása, illetve az oldalra mutató külső hivatkozások szerzése annak érdekében, hogy azok minél inkább megfeleljenek a keresőmotorok igényeinek.
Átalakítások
A weboldalak átalakításába elsősorban technikai jellegű, de keresőmarketing célú tartalmi és strukturális átalakítások is tartozhatnak ide. A technikai átalakítás során a keresőmotoroknak, mint algoritmusoknak (programoknak) való minél jobb megfelelés a cél. Ismerve a keresőmotorok technikai lehetőségeit, illetve a keresőmotorok algoritmusainak egyes paramétereit, lehetőség nyílik ezeknek megfelelő HTML kód kialakítására. A fontosabb technikai paraméterek, melyekre érdemes odafigyelni például a szövegekben a fontos kulcsszavak megfelelő arányú használata, az oldalon megjelenő címsorok és kiemelések jelentősége, a weboldal belső hivatkozási rendszerének átgondolása és felépítése, stb.
Külső hivatkozások a keresőoptimalizáció szemszögéből
Szintén a keresőoptimalizáció témakörébe tartozik a weboldalra mutató külső hivatkozások kezelése. Minél több hivatkozás mutat az oldalunkra, annál jobb, viszont bizonyos fontos szabályok itt is érvényesülnek. Elsősorban a weboldalunk témájához hasonló, vagy a témához kapcsolódó oldalakról érdemes a külső hivatkozásainkat szerezni.
Túloptimalizált oldalak
Tapasztalatból tudjuk, hogy túloptimalizált oldalakkal sem lehet hosszú távú célt elérni. A keresőoptimalizálást az ésszerűség határain belül érdemes tartani. Az oldalak túloptimalizációjával látogatókat veszíthetünk, hiszen a túlzásba vitt optimalizáció a weboldal használhatóságát, kinézetét, értékes információtartalmát, figyelemfelkeltő erejét ronthatja le.
Nem javasolt trükkös technikák és a keresőcégek által helytelennek ítélt praktikákat sem használni, mert ez akár oda is vezethet, hogy az weblapunk felkerül valamelyik kereső fekete listájára, ami a weblap jelentős hátrasorolását, vagy akár végleges eltávolítását is jelentheti az adott keresőből.
Kiegyensúlyozott hatékonyság (Keresőoptimalizálás + Keresőmarketing)
A keresőoptimalizáció egy hosszú távú, folyamatos munkát igénylő tevékenység. Rövid távra általában költséghatékonyabb valamilyen fizetett hirdetési módot használni. A két módszert természetesen kombinálni is lehet, sőt érdemes, így a weboldal látogatóinak forrása több lábon is állhat. Az idő előrehaladtával, amikor a keresőoptimalizációs technikák egyre inkább elérik a célt, a hirdetési költségek fokozatosan csökkenthetők.
Megtérülés
A professzionális és kitartó keresőoptimalizáció hosszú távon sokszorosan megtérülhet. A siker azonban több tényezőtől is függ, ezek közül a legfontosabbak a következők:
- A kiválasztott kulcsszavainkra mekkora a konkurencia
- Oldalunk frissességét mennyire tudjuk folyamatosan, a konkurenciánál jobban biztosítani
- A konkurencia keresőoptimalizációs technikái mennyire professzionálisak
- A keresőoptimalizációs technikáknak követniük kell a keresőmotorok algoritmusának változásait
Ha felkeltettük érdeklődését vegye fel velünk a kapcsolatot, szívesen állunk rendelkezésére! Kattintson ide!
|
|
| | |
|