Gyakori hiba
Nem csupán gyakori, de talán az egyik leggyakoribb hiba, amit a megrendelők elkövetnek, hogy nem körvonalazzák megfelelően a feladatot, nem határozzák meg pontosan a céljaikat, mikor felkeresnek bennünket. Nem kellően határozott célok elérésére pontos árajánlatot tenni nem lehet. Szakmai hozzáértést természetesen nem várhatunk el megrendelőinktől, a szakmai hozzáértés a mi feladatunk. Azonban bizton állítjuk, hogy a kivitelezés megkezdése előtt egy kis körültekintéssel, az elérendő célok és a feladatok végiggondolásával és megbeszélésével előre körvonalazni lehet a feladatot olyan szinten, hogy a kivitelezés során ne kelljen azokat jelentősen megváltoztatni. Ezzel garantáltan jelentős időt, energiát és komoly összegeket lehet megtakarítani!
Sokszor találkozunk olyan megkereséssel is, amelyben az érdeklődő gyakorlatilag mindent, amit csak ismer, szeretne az újonnan készülő honlapján megvalósítani: fórumot, blogot, fotóalbumokat, áruházat, kizárólag az ügyfelek által elérhető oldalakat és szolgáltatásokat, illetve teljesen egyedi, az érdeklődő elképzeléseinek megfelelő funkciókat. Az igényfelmérési fázisban azonban sokszor kiderül, hogy a felsorolt funkciók nagy részének nincs előre megtervezett célja és így a megrendelőnek azok működtetésére és életben tartására semmilyen ötlete, vagy terve nincs. Egy blog, amelyben nincsenek rendszeres bejegyzések, egy fórum, ami gyakorlatilag pang az ürességtől, mert nincs meg a szükséges kritikus tömeg az újabb és újabb témák felvetésére, illetve a témák sokszínű megvitatására pontosan ellenkező eredményt érnek el, mint szeretnénk. Egy üres, vagy csak nagyon gyatrán működő fórum, vagy egy olyan blog, amiben csak többhetente jelenik meg egy-egy új bejegyzés, semmiképpen sem lehet a bizalomépítés eszköze, ezzel szemben a website ezen részeire tévedő látogató igen nagy valószínűséggel hagyja el a honlapot.
|